Страници

неделя, 5 октомври 2014 г.

Фантастичният свят от илюстрации на Викто Нгай


Викто Нгай е илюстраторка от Хонг Конг, която работи в Ню Йорк за едни от най-популярните фирми - McDonald's, The New Yorker, The New York Times, TigerBeer, Sundance Film Festival и много други.

Името Викто всъщност не е типично хонгконгско име. Произлиза от Виктория и е наследство от британското колонизиране. Викто е носителка на много почетни награди и медали и дори попада в класацията на Forbes 30 Under 30 (Art & Culture).

За да добиете по-пълна представа за Викто, прочетете какво самата тя има да каже по някои любопитни въпроси:


В: Винаги ли си искала да се занимаваш с илюстрация?
О: Винаги съм обичала да разказвам истории и да обсъждам идеи чрез рисунки, още от дете, но не бях чувала за термина "илюстрация", докато не попаднах в училище Rhode Island School of Desigh. Влязох в училището с огромна страст към изкуството, но с много бегла представа с какво ще се занимавам, след като завърша. През първата година записах графичен дизайн, но по-късно осъзнах, че това, което всъщност имам предвид е илюстрация.


В: Можеш ли да посочиш наставници или хора, които са те вдъхновили?
О: Най-повлиялият ми човек за моята кариера на илюстратор е преподавателят ми по портфолио в RISD - Крис Бузели. Не само му дължа първата си публикувана работа, но Крис ми напомни и защо обичам да рисувам на първо място, когато бях разсеяна с оценки, конкурси и опитите да "рисувам професионално". Той ми посочи, че "стилът е просто навикът на даден човек да рисува, всеки е роден с уникален стил така, както всеки е роден уникален". Това ме накара да осъзная, че да бъдеш откровен със себе си е ключът да извадиш уникалния си глас в своята работа.
Примерът в живота ми е моята майка. Израствайки по време на Културната революция, тя е съумяла да се самообучава, докато е работела за комунистическите лагери и в последствие е постъпила в колеж, когато училищната система е била възстановена. Майка ми е работила много неща през живота си, някои са по-скромни от други, но винаги е давала най-доброто от себе си и се справяше отлично във всяка една работа. На 40 години реши да се върне в колежа и да вземе китайска степен по медицина, която й отне 10 години. Всички й повтаряха, че е твърде стара да прави такава драстична промяна в кариерата, но сега е прочут доктор. Тя ме възпита да мечтая за невъзможното и да бъда жена на действието. Бих била много щастлива, ако се окажа поне на половина жената, която е тя.


В: Какво най-много ти харесва в това да бъдеш независим илюстратор?
О: Да ми бъде плащано да правя това, което обичам. Също и свободата да работя от където и да е, по което и да е време.


В: От кои книги си била вдъхновявана?
О: Мисля, че работата ми отразява любовта ми към научната фантастика и фентъзи книгите. Някои от любимите ми включват "Властелинът на пръстените", "Американски богове", "Игра на тронове" и "Пътеводител на галактическия стопаджия". Също съм и голям фен на книги богати на метафори и символи от басните на Езоп, китайски приказки до книги като "1984", "Прекрасният свят", "Метаморфози", "Степънулф".


В: Ако беше филмов герой, кой би била?
О: Искам да съм хобит. Седем ястия дневно наистина ми допада.


В: Кое е повлияло на твоя дизайн и естетика?
О: Азиатски влияния, когато пораствах. Живеенето в различни страни, пътуванията, четенето, да бъда в различни колективи. Трудно е да посоча едно или две неща, тъй като мисля, че моята работа е продължение на мен самата и на моя опит.

В: Предложи някакъв съвет на начинаещ илюстратор.
О: Тези които в последствие успяват, не са непременно най-талантливите, а най-упоритите. "Не е колко си добър, а колко добър искаш да бъдеш", Пол Арден.










Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...