Страници

неделя, 30 март 2014 г.

Медея


На тазгодишния София Филм Фест бяха представени почти всички филми на Ларс фон Триер. Един от тях е и „Медея”. Класически сюжет по древногръцката трагедия на Еврипид, но представена по един почти сюрреалистичен начин благодарение на необикновения усет за кино на Ларс фон Триер.


Филмът е телевизионна драма, екранизация по нереализирания сценарий на небезивестния датски режисьор Карл Драйер и излиза на големия екран през 1988 г. Той е забележителен и заслужава вниманието на любителя киноман с някои свои технически специфики като умелото използване от Ларс фон Триер на ръчна камера и използването на рир-проекцията (rear projection/back projection), което представлява използване на предварително заснети кадри, които са после добавени като фон на основното действие. Ефектът е поразителен особено в момента, в който Медея тегли своите деца на една дървена плоскост и сякаш минава през кръговете на Ада, докато стигне определеното място, където ще предизвика най-голямото си нещастие. Така нейният личен ужас, страх и в крайна сметка трагедия са представени без необходимостта от диалог или монолог и са в много по-голяма степен въздействащи върху психиката на зрителя.


Действието във филма започва след края на мита за Язон (Удо Кир) и аргонавтите, след като той вече е намерил Златното руно и е готов да се ожени за Глауке (Людмила Глинска), дъщеря на крал Креон (Хенинг Йенсен). За да осъществи плановете си, Язон изоставя Медея (Кирстен Олсен) и децата й, което предизвиква гнева й и задейства отмъстителна вълна от нещастия. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...