Знаете ли колко дни в седмицата сте действително продуктивни? Хората работят средно по 45 часа на седмица и около 17 от тези часове се считат за непродуктивни. Можем да работим и повече часове, за да компенсираме неефективността, но това ще ни лиши от лично време.
Ще бъде страхотно, ако намерим баланса между работата и личния живот! Как да го направим?
Тим Рефис предлага няколко проверени съвета:
1. Управление на Вашето настроение.
Изследванията показват, че начина, по който започваме деня си, има огромен ефект върху производителността. Ако денят Ви започне веднага с напрегнато впускане в работните ангажименти, това спомага за по-бързото Ви изтощаване. След проучване се установява, че хората, които са в добро настроение и с положителна нагласа преди да извършат дадена дейност, се справят с до 60% по-добре отколкото песимистичните им или неутрални колеги. Оказва се, че мозъците ни са буквално програмирани да изпълняват качествено работата, когато мислите ни са положителни. Т.е. започвайте деня си с положителна настройка.
2. Не проверявайте е-мейла си рано сутрин.
За много от нас първото, което правим сутрин е да седнем пред компютъра, за да проверим електронната си поща или новините. Това често представлява сериозен стрес.
Тим интервюирал няколко много продуктивни хора и никой не казал, "Прекарвайте повече време на електронна си поща."
Защо това не е добра идея? - Имаме един-два спокойни часа през деня, които по този начин отдаваме на някой друг, и времето, което би трябвало да прекараме в мотивиране и позитивна настройка, за да свършим задачите си успешно, прекарваме в стрес.
3. Добра организация на времето.
Всички задават въпроса: "Защо е толкова невъзможно да свърша всичко?" Отговорът е невероятно прост: Правиш твърде много неща.
Искате ли да бъде по-продуктивни? Правете това, което ви е нужно да направите, а не всичко, опитвайки се да бъдете по-бързи в изпълнението на задачите.
Помислете какво искате да постигнете. Вижте кои задачи ще ви доведат до него и изпълнете само тях, слагайки приоритети. След това направете план за изпълнението им.
4. Фокусирането представлява просто намаляване на дразнителите.
Много проучвания показват, че околната среда влияе най-много върху това дали ще бъдете фокусирани. Ако бъдете постоянно прекъсвани от нещо, нормално е да се разсейвате. Това най-лесно се контролира в работата от вкъщи, защото сами може да определяте обстановката. Добра идея е да прекарате малко време от началото на работния си ден в работа от вкъщи, това би увеличило ефективността Ви. Напоследък и много фирми имат политика в един ден от седмицата да се работи от вкъщи, защото това намалява работния стрес.
5. Установете собствена система.
Продуктивните хора изграждат рутина, която им помага да се справят по-лесно и бързо. Определете система от действия, която пасва на Вас. Например много хора са по-ефективни през нощта, други през деня. При изграждането на Вашата система вземете предвид кои Ваши дейности са довели до най-много успехи и кое усещате да увеличава производителността Ви.
Да помагате на другите отнема време, но изследванията показват, че това ни кара да чувстваме, че ние самите имаме повече време, а това ни прави по-щастливи. Сега, след като ще бъдете по-продуктивни, ще имате и повече свободно време. Така че, защо да не го използвате, за да направите другите и себе си по-щастливи?
Няма коментари:
Публикуване на коментар