Страници

сряда, 22 октомври 2014 г.

Как да накараме хората да ни харесат

Преди няколко дни в маршрутката си говорихме с мой приятел относно неговото поведение, когато общува с непознати. Каза, че в такива ситуации обикновено се притеснява и се опитва да каже нещо, което да впечатли събеседника, изтъквайки компетентността си по даден въпрос. Той е доста общителен човек, предразполага към разговор и може да вземе отношение по много теми, но с непознати се получава видимо по-трудно. Предполагам, че това важи за повечето от нас. Има няколко конкретни неща, които можем да направим, за да "стопим ледовете" и да създадем естествена близост със събеседника. Това са необходими поведенчески черти не само когато става дума за непознати, разбира се.

Замисляли ли сте се някога, че кучето е единственото животно, което не трябва да се труди за прехраната си? Кокошката трябва да снася яйца, кравата да дава мляко и така нататък, а кучето единствено да ви дарява любов. Кучетата не четат трудове по психология, те имат инстинкт, с който знаят, че можеш да спечелиш повече приятели за два месец, като искрено се интересуваш от другите, отколкото за две години, като се опитваш да ги накараш да се заинтересуват от теб. 
С помощта на Нюйоркска телефонна компания е направено проучване, на базата на което е установено коя е най-често използваната дума от хората - личното местоимение "аз". Среща се 3900 пъти в 500 телефонни разговора. (Д.Карнеги).
Когато видите снимка, на която ви има и вас, какво търсите да видите най-напред?
Алфред Алфер, австрийски философ, пише в своя книга "Човек, който не се интересува от ближния, среща най-много трудности в живота и най-много наранява другите. От тези хора произтичат всички неволи на човечеството."
Проявявайте искрен интерес към другите.
Усмихвайте се искрено. Не можете да се усмихвате? Наложете си го. Първо се усмихвайте сами вкъщи, тананикайте си дори... В последствие нещата ще се получат от само себе си.
Поздравявайте хората сърдечно и с ентусиазъм. Проявявайте тази тактика и ако говорите по телефона. И на вас ви е приятно, когато чуете "усмихнато" ало от другата срана на телефонната слушалка, нали?
Не говорете за това, което вие искате. Опитайте се да разберете гледната точка на другия.
Запомняйте имената на хората. Обръщайте се към тях по име. Старайте се да произнасяте имената на хората правилно. Ако не сте съвсем сигурни как трябва да звучи, попитайте, за да се уверите. Постарайте се да научите няколко факта за това, което ги вълнува, за семейството им. Така следващия път, когато ги видите, ще има за какво да ги попитате, което ще е далеч по-различно от това "какво е времето".
За да бъдете добър събеседник - изслушвайте. Проявявайте искрен интерес към темата и събеседника си, задавайте въпроси. Насърчавайте хората да говорят за себе си.
Ако знаете от какво се интересува вашия събеседник, проучете темата. Не демонстрирайте компетентност преднамерено, а просто имай представа за какво става дума. Ако при проучването нещо ви е породило интерес, попитайте. Ако ви попитат откъде произтича интересът, кажете истината - знаех, че вие се интересувате от това. Най-важното е да сте искрени.
Бъдете мили с хората, правете им комплименти без да има конкретна причина. Просто, за да ги зарадвате и да ги накарате да се почувстват значими. 
Накарайте другия да се почувства значим и ценен - и то искрено.




Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...